sobota, 23 czerwca 2012

Polska #70 Slavek i Slavko



Nadszedł czas na posta poświęconego oficjalnym maskotkom Euro 2012.  Slavek i Slavko to bardzo sympatyczne postacie. Sławek z numerem 20, takim jak Łukasz Piszczek, a Slavko z 12, jak ukraiński golkiper Aleksandr Piatow. Choć to przecież czysty przypadek. Chodziło o Euro 2012 Poland Ukraine- dlatego też Slavek zawsze jest prawą ręka Slavko. Więcej o sympatycznej parze możemy poczytać tutaj.
Kontrowersje wzbudzają też imiona bliźniaków. Decyzja leżała tutaj głównie w gestii UEFA, ale trochę to przykre, że polska maskotka nosi takie imię. Bardzo spodobała mi się propozycja jednego z internautów w dyskusji rozpoczętej przez "Fakt" ; "Jesli nie Slavek i Slavko to Piwko i Vodko"...

Ja miałem okazję spotkać piłkarskich bliźniaków ... osobiście. W Manufakturze, na piłkarskim evencie zoorganizowanym w maju przez Kia Motors. Zagrałem nawet z nimi w piłkarzyki. Najpierw ze Slavkiem w reprezentacji Polski, a potem przeciw obu maskotkom w drużynie Łodzi. Niestety aparat mi się rozładował a w internecie również nie znalazłem żadnego zdjęcia... Trochę szkoda - byłaby ciekawa pamiątka.

Ciekawi mnie, gdzie te euromaskotki mają oczy... Czyżby przez otwarte kostiumowe usta wyglądały oczy osób w maskotki się wcielających? Ja patrzyłem z bliska, ale nic nie zauważyłem. A w piłkarzyki nawet dawali sobie nieźle radę. Muszą mieć więc dobrą widoczność. Chociaż trzeba dodać, że występowanie w takich kostiumach musi być bardzo męczące - maskotki co 20 minut udawały się na przerwę.




"Pożyczone" od Gazety Wyborczej

A sama pocztówkę dostałem  ramach bardzo nietypowej wymiany. Oficjalna kartka Euro 2012 w zamian za skasowane bilety komunikacji miejskiej w Łodzi, które zainteresowały właścicielkę takiej oto kolekcji: klik. Trzeba przyznać, że jej ogrom robi wrażenie.

1 comments:

  1. Kartka całkiem ładna zważywszy na to, że te maskotki są gorzej niż paskudne!

    OdpowiedzUsuń