piątek, 21 czerwca 2013

Łódź - Muralowo - czytaj: bardzo kolorowo


Zbigniew Ważydrąg "Kompozycja" - gwasz


Mural 1: Pomorska 67, autor Aryz (Hiszpania) Według mnie przedstawia dziewczynę z listem miłosnym. Znany każdemu kto podróżuje tramwajem numer 15. Mieści się bardzo blisko szpitala im. Sterlinga, tudzież szpitala Rydygiera. W obu miałem zajęcia, z resztą znam tę okolicę z wielu innych względów.





Mural numer 2, Pomorska 28, autor: Kenor (Hiszpania). Jak dla mnie kotek. Przejeżdżający tramwajem numer 15 mogą podziwiać chiński bar "Bambus" z muralowym kotkiem w tle. Bez skojarzeń gastronomicznych w domyśle. Jedzenie w "Bambusie" mają całkiem dobre.

 




Mural numerr 3, Uniwersytecka 3, autorzy: Etam Crew. Według mnie (i chyba nie tylko mnie) słoń z trzymającą balonik małpą na grzbiecie. Niezwykle lubiany przez łodzian urozmaicacz szarych dni.
Zdjęcia troszkę mi nie wyszły. Zainteresowanych dokładnym wyglądem muralu zapraszam tu.








Mural numer 4. Uniwersytecka 12, Autor Sainer. Według mnie -  indiańska kapłanka z ptakiem na palcu wskazującym. Wiem, mało poetycka interpretacja. Mural zajmuje się po drugiej stronie ulicy Uniwersyteckiej w stosunku do tego ze słoniem. Oba można podziwiać jadąc tramwajem numer 12, między przystankami Narutowicza: Plac Dąbrowskiego i Narutowicza: Tramwajowa






Mural numer 5, Jaracza 59. Autor: Gregor. Jak dla mnie Robot.
Mural ten położony jest bardzo blisko dwóch poprzednich. Tworzą swego rodzaju muralowy "Trójkąt Bermudzki". Jednak miałem go okazję po raz pierwszy zobaczyć na żywo dopiero... w czwartek, kiedy postanowiłem wybrać się na mały spacer po Łodzi.
A samo znalezienie robota chwilę mi zajęło.





Wszystkich murali z Galerii Urban Forms jest w tej chwili co najmniej 21. Wybrałem 4 mi najbliższe i jeden ciekawy w ich pobliżu. A który wam najbardziej się podoba?


0 comments:

Prześlij komentarz