wtorek, 10 maja 2011

Japonia #6 Kartka urodzinowa z grafiką Ryo Sakamoto



Kartki urodzinowe. Wydawało mi się, że kompletnie nie dla mnie, szczególnie te dostępne w Polsce.  Ale ta jest z od Mari, została wysłana z Japonii i jest po prostu cudowna. Mari sama sprawdziła na facebook'u kiedy mam urodziny i postanowiła zrobić mi małą niespodziankę. Udało jej się znakomicie.

Grafika kartki jest autorstwa Ryo Sakamoto. Ten urodzony w Tokio ilustrator radzi sobie dobrze mieszkając i tworząc we Francji. Jest autorem bardzo popularnej w Japonii serii Coco's. Pocztówki jego autorstwa możecie obejrzeć  TUTAJ

Ale wróćmy do mojej kartki. Znajdują się na niej również dwa bardzo ciekawe znaczki. Pierwszy, przedstawiający łabędzia jest jednym ze specjalnej wiosennej serii znaczków pozdrowieniowych, wydawanych cyklicznie w Japonii w związku ze zmianą pór roku. Jednaj jak pisze Mari niemal wszystkie z nich mają kształt prostokątów, a znaczek w kształcie serca to prawdziwa rzadkość.
Drugi znaczek przedstawia Nishi-Chugoku Sanchi Quasi-National Park. Jaka jest różnica między Quasi-Parkami a Parkami w Japonii.? Generalnie taka, że parki narodowe są terenami najbardziej cennymi pod względem ukształtowania terenu, fauny i flory i należą do jurysdykcji Ministerstwa Środowiska, natomiast quasi-parki są zarządzane przez lokalne prefektury pod nadzorem rządowym.



Jak ktoś ma równie ciekawe kartki urodzinowe do wysłania to śmiało !...


0 comments:

Prześlij komentarz