wtorek, 29 listopada 2011

Japonia #33 Kartka rozkładana i grająca



Jesień trwa w najlepsze a kolejne pocztówki z Japonii mi o tym przypominają, Ta jest jednak najbardziej niezwykła spośród wszystkich, które kiedykolwiek dostałem. Przyszła do mnie w kopercie, razem z oryginalną instrukcją obsługi. Kartka była złożona, ale wystarczyło ją lekko rozsunąć aby moim oczom ukazał się obraz świerszczy siedzących śród traw zasłoniętych nieco altaną. Gdy naciśniemy odpowiedni guziczek kartka zaczyna działać na kolejny ze zmysłów - słyszymy odgłosy świerszczy.

Jak widać też na odwrocie kartki (który pozwoliłem sobie zamieścić za zgodą adresatki) pocztówka ta mogłaby na upartego zostać wysłana klasycznie, bez żadnej koperty. Ja jednak bardzo cieszę się, że dotarła do nie odpowiednio zabezpieczona i to z rewelacyjnymi piłkarskimi znaczkami z Mistrzostw Swiata 2010 w piłce nożnej, które zajęłyby dokładnie cały tył kartki, razem ze zdobieniami.

Wszystkie skany wyszły szare. Ulotka jest taka fabrycznie,a przód i tył kartki śą bardzo grube. Dlatego też skaner nie 'docisnął' ich odpowiednio i powstało szare tło. Jesień jest jednak barwna, kolorowa i na pewno nie tak bezbarwna. Muszę się zaopatrzyć w aparat fotograficzny i zrobić odpowiednie zdjęcie tej pocztówce.



A podkład dźwiękowy? Przejrzałem różne dostępne w internecie nagrania świerszczy i ten który emituje moja kartka najbardziej przypomina: klik

3 comments:

  1. Cudo! Czyli ona jest trójwymiarowa? Jak prawdziwa klatka?

    OdpowiedzUsuń
  2. No jasne. Na skanie trochę widać a na zdjęciu z instrukcją lepiej.

    Ja tam wolę uważać to za altanę niż za klatkę, choć generalnie jest to raczej klatka

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta też jest trójwymiarowa http://przypadkipocztowkowe.blogspot.com/2011/05/japonia-5-kodomo-no-hi-czyli-moje-mae.html Jak daje etykietkę rozkładane to właśnie tego się tyczy.

    OdpowiedzUsuń