wtorek, 8 maja 2012

8 maja - Światowy Dzień Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca



Każdego dnia krew niezbędna jest do ratowania życia i zdrowia, a jej ilość w bankach krwi zależy tylko i wyłącznie od ofiarności i dobrego serca osób, które dzielą się tym cennym darem.

Polski Czerwony Krzyż od ponad 50 lat promuje ideę honorowego krwiodawstwa. Kluby Honorowych Dawców krwi PCK zrzeszają ponad 200 tysięcy członków i wolontariuszy. Dzięki dawcom PCK do banków krwi trafia rocznie ponad 160 000 litrów tego życiodajnego płynu.

Kto może oddać krew? Krwiodawcą może zostać każda osoba ważąca co najmniej 50 kg i ciesząca się ogólnym dobrym stanem zdrowia. Do bezwzględnych przeciwwskazań do oddania krwi, spośród najczęściej występujących chorób w populacji należą cukrzyca, łuszczyca i nowotwory złośliwe. Czasowe niezdolne do krwiodawstwa są kobiety miesiączkujące i do 3 dni po zakończeniu miesiączki, kobiety ciężarne i w okresie pół roku od daty porodu. Każda rodzaju infekcja musi być wykluczona.

 http://www.pck.pl/pages,132.html    http://www.oddajkrew.pl/


Tą uroczą pocztówkę dostałem od Bernadetty (mevo) jako niespodziankę- bardzo dziękuje! Czekałem z jej opublikowaniem specjalnie na ten dzień.


3 comments:

  1. Cieszę się, że mogłam Tobie sprawić taka radość ^_^

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro już podjąłeś ten temat: a jak to jest jak się ktoś regularnie szczepi? I to dość często? To nie dyskwalifikuje? Bo ja mam bezustannie w krwi jakieś specyfiki przeciw alergii? I nie raz się nawet zastanawiałam nad oddaniem krwi?

    OdpowiedzUsuń
  3. Uodparnianie przeciw alergenom za pomocą szczepionek, które od wejścia nowej ustawy refundacyjnej są całkowicie refundowane? Słyszałem, ze 'cała impreza' jest często mało skuteczna, ale mniejsza o to.

    !. W okresie odczulania nie mona oddawać krwi.
    2. W czasie występowania objawów alergicznych nie można oddawać krwi.

    OdpowiedzUsuń