wtorek, 28 maja 2013

Polska #111 Poczta Morska (!) z XIV Zjazdu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, 23-25 maja 2013




Zdjęcie za zgodą nadawcy. Adresata też oczywiście.

Dziś pocztówka wprost unikalna. Wysłana ze zjazdu Polskiego Towarzystwa Diabetologicznego, który odbył się w Łodzi. Byłem w swoim życiu na różnych konferencjach medycznych, ale wcześniej nie słyszałem o takiej, z której można byłoby wysłać specjalną pocztówkę. Jak widać życie jest pełne niespodzianek.

Może najpierw parę słów o samym zjeździe: klik. Naprawdę działo się, co wynika choćby z relacji. Ale największe atrakcje miłośnikom kartek pocztowych zapewniła firma Novo Nordisk. Duński koncern ma majątek wyceniany na ponad 100 mld dolarów. Zajmuje się nie tylko produkcją insulin. Drugim przedsięwzięciem firmy jest transport morski. Stąd też pewnie zrodziła się idea Poczty Morskiej. Łódź bądź co bądź trochę, 'nomen omen' w temacie wodnym jest 'osadzona'.

Gdy usłyszałem dzisiaj rano, że dostanę kartkę z takiego ciekawego przedsięwzięcia pomyślałem, że być może zjazd został połączony z jedną z poczt specjalnych, organizowanych pod egidą Poczty Polskiej, o których na blogu pisałem już niejednokrotnie: klik. Poczta helikopterowa, samolotowa, rowerowa, strzelecka i wiele innych. Dawniej, gdy organizowano wymiany w ramach poczt specjalnych na polskim forum postcrossingowym zebrałem kilka kartek opatrzonych unikalnymi stemplami. Były dla mnie ciekawym dodatkiem urozmaicającym nieco zabawę z filokartystyką. Ale nigdy się nie spodziewałem, że temat poczt specjalnych jeszcze kiedykolwiek wróci.

Poczta Morska okazała się super specjalną pocztą.
Tak więc Szymon wielkie dzięki raz jeszcze.

A swoją drogą jakie ciekawe łódzkie multiview. Trzy kościoły, cerkiew, Manufaktura i Biała Fabryka.

0 comments:

Prześlij komentarz