poniedziałek, 19 marca 2012

Rosja #5 Szamanka


Przed Wami pocztówka przedstawiająca rosyjską szamankę, z etnicznego festiwalu. Nie bez powodu taka tematyka. Chciałem się bowiem odnieść do dzisiejszego Finału Ligi Mistrzów, rozegranego w łódzkiej Atlas Arenie, w którym Skra Bełchatów po tie breaku i 3 niewykorzystanych piłkach meczowych uległa Rubinowi Kazań.: klik klik. Obejrzałem trzy pierwsze sety tego spotkania, po których Bełchatowianie prowadzili 2-1 a gracze prezentowali się bardzo dobrze. Widać było, że podopieczni trenera Nawrockiego złapali swój rytm i pewnie zmierzali do historycznego zwycięstwa. Na tym skończyłem oglądanie tego spotkania. Miałem bowiem mecz ... siatkówki w ramach turnieju akademików planowany na godzinę 19.45. Po powrocie okazało się, że Skra uległa przeciwnikowi po pięciosetowej walce. Po raz kolejny.

Mamy z tymi Rosjanami spory problem. Zarówno w rozgrywkach klubowych jak i na poziomie reprezentacji narodowych. A w czerwcu, też w Polsce czeka nas spotkanie drużyn piłkarskich obu państw na Stadionie Narodowym w Warszawie. Będzie się działo. Szamani tez 'pójdą w ruch'. A swoją droga bardzo wiele hoteli łódzkich na EURO 2012 jest rezerwowanych.. przez Rosjan. Całkiem mały ten świat.

W trakcie tego typu przemyśleń przypomniała mi się własnie ta pocztówka, na której opisie wcześniej nie miałem zbyt dobrego pomysłu. A tu proszę - życie samo dostarcza tematów. Mówiąc o Rosji, szamanach, czarach i mistycyzmie nie sposób nie wspomnieć o Grigorim Rasputnie. Ale jest to postać godna osobnego wpisu. Może kiedyś dostanę jakąś pocztówkę z Rasputinem związaną?



0 comments:

Prześlij komentarz