sobota, 16 marca 2013

Egipt #1 Sfinks


klasyka


Wczoraj po dłuższej przerwie pojawiła się pocztówka z nowego państwa, dziś nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zaprezentował się kolejny debiutant. Następcą mroźnej Austrii z tysiącami narciarzy jest gorący Egipt - raj dla miłośników wygrzewania się na plaży o każdej porze roku. Może nie o każdej? klikklik2. Jak widać znalazłem nowego, ciekawego bloga. Tym razem nie azjatyckiego tylko afrykańskiego.

Egipt położony jest w północno-wschodniej Afryce. Niewielka jego część leży też w zachodniej Azji i graniczy z Izraelem i Strefą Gazy, Libanem oraz Syrią. Staroegipska nazwa kraju oznacza „Czarny Ląd” i odnosi się do żyznych gruntów wzdłuż Nilu będących przeciwieństwem sąsiadującej z nimi pustyni, „Czerwonego Lądu”.

Zapewne każdy z czytelników pamięta zamieszki z roku 2011, jakie rozgrywały się w Egipcie. Ciekawi mnie ile z was zajrzało do artykułu na Wikipedii, poświęconego tym wydarzeniom., Naprawdę obszernego i bardzo dobrego: klik. Szukałem dobrego źródła do przypomnienia sobie tych okoliczności i polska wersja internetowej encyklopedii bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Odświeżyłem przy tej okazji wiadomości o arabskiej wiośnie, czyli zmianach w Tunezji, Egipcie, Libii i Syrii. Może się kiedyś gdzieś przyda.


Muhamad Musri


0 comments:

Prześlij komentarz