czwartek, 9 maja 2013

Polska #108 Okulistyka



Obraz widziany przez pacjenta z masywnym wylewem krwi do ciała szklistego.

Okulistyka.
Ostatni blok ćwiczeniowy na moich studiach. Dwunastoczęściowy, jeśli tak można rzec. Za mną już 4 dni zajęć, jutro piąty, zostanie więc jedynie siedem. Ostatnich siedem...
Wszystko tak szybko mija. Aczkolwiek egzaminów do zdania została mi podobna ilość co dni okulistycznych, więc na 'majówkę' nie mogę sobie zbytnio pozwolić.

Pocztówka dziś prezentowana właśnie na ten pamiętny moment finiszu zajęciowego czekała. Dostałem ją dosyć dawno - w ramach całej serii przysyłanej mi pojedynczą przez Atę_. Poprzednie możecie zobaczyć klikając w jeden z tagów pod tekstem: Seria Dysfunkcje wzroku. Wszystkie bardzo efektownie się prezentują.

Gdy jeszcze byłem dzieckiem czy nastolatkiem wydawało mi się, że okulista to taki 'mało ambitny' lekarz, który jedynie bada wzrok, leczy zeza, jaskrę. Nie zdawałem sobie sprawy, że specjalizacja z okulistyki obejmuje też operacje i jest de facto jedną z dziedzin zabiegowych. Tylko taką bardzo specyficzną.

No cóż. Tak to czasem bywa. A całej wiedzy okulistycznej muszę się nauczyć do końca maja. Na egzamin umówiłem się bowiem na 29-tego.



2 comments:

  1. A u nas tylko dzieciak nosi okluary, ale za to nie byle jakie - 2,25 na każde oko.

    OdpowiedzUsuń